czwartek, 15 września 2016

Coś na osłodę, czyli BABECZKOWA WYLICZANKA

Hej ho Paproszki! 
Ej ale się dziwnie czuję z tym, co właśnie robię xD. A co robię? Ano odpowiadam na Tag, do którego nominowała mnie Ola z bloga Zaczytana Iadala. Co w tym takiego dziwnego? Oprócz tego, że nominację dostałam zaledwie wczoraj, a już się za nią biorę… to nic :D Dziś zapraszam Was na Babeczkową wyliczankę, którą obmyśliła Embers z Next chapter! O co w tym chodzi? Najprościej rzecz biorąc za moment upiekę dla was najlepszą babeczkę ever, w całości z książkowych przystojniaków. Im wyżej, tym większa moja miłość do danego Pana <3 Brzmi pysznie, prawda? Więc może nie przedłużajmy, zacznijmy pichcić ;)


Ciasto to podstawa, czyli… 


 Akiva z trylogii Córka dymu i kości! Co prawda została mi jeszcze połówka ostatniego tomu (Niech sczeznął na samym dnie piekła ci, którzy podzielili trzeci tom na pół!), ale nie zmienia to faktu, iż nie da się przejść obojętnie obok tego anioła. Dosłownie – anioła. Nie dość, że jak przystało na stworzenie pochodzenia niebiańskiego typek jest nieziemsko przystojny, to jeszcze kocha, jak nikt inny, wbrew wszystkiemu i przez lata. Kurcze no, nie chciałybyście przelecieć się w ramionach takiego Akivy nad czeską Pragą dajmy na to, podziwiać świat z lotu ptaka (anioła?), ogrzewana ciepłem bijącym z serca waszego towarzysza? Bo ja bym nie pogardziła takim osobistym aniołkiem :’)

Bita śmietana jest niezbędna, a więc… 
nie nie, wcale nie mam słaości do skrzydlatych xD <3

Rysh z Dworu cierni i róż <3 To jest dziwny typ. W sensie.. bo wiecie, cała reszta mojej piątki to główni bohaterowie, a ten jest nie dość, że drugoplanowym, to jeszcze w książce opiewającej na jakieś 500 stron (chyba, bo już nie pamiętam) Ryshanda było może 1/10 z tego? No malińko! Ja chcę więcej, i czekam jak na szpilkach na kolejny tom, w którym mam nadzieję poznać bliżej mojego ulubionego Księcia Dworu Nocy. A czemu? Cóż, jak przystało na spaczony gust Q, nie mogłam oprzeć się sarkastycznemu, niepoprawnemu i bezczelnemu przystojniakowi spowitemu w czerń, który w dodatku tak niesamowicie zaskoczył mnie w tej książce <3. Nie zdradzę wam czym, bo to by był niesamowity spoiler… ale Rysh zdecydowanie jest gody zostania bitą śmietaną w mojej babeczce ^^.

Lukier na osłodę, i tutaj… 




Jamie z Obcej Diany Gabaldon! Mój piękny, rudowłosy Szkot jest pieruńsko męski, niesamowicie zabawny, często porywczy, regularnie niepoprawny, jednym słowem: CUDOWNY! Ilekroć pojawiał się w tej historii szczerzyłam się do książki jak wariatka, a po obejrzeniu serialu długo nie mogłam wyprosić z głowy tego przenikliwego spojrzenia błękitnych oczu. Jejku, dziewczyny, no przyznajcie, że Jamie jest boski! Która nie chciałaby, żeby taki ciasteczek przybył wam na ratunek wskakując do wierzy przez okno? Albo która wzgardziłaby widokiem Jamie’go naprawiającego młyn? … No dobra, to brzmi głupio, aleeee on ten młyn naprawiał zupełnie nago! >;) Także kto nie czytał Obcej, niechaj czym prędzej gna do biblioteki/księgarni, wypożycza szkocką historię i skacze na główkę do świata wykreowanego przez Diane Gabaldon! 

Posypka, coby było barwnie, czyli…

Czemu w całych internetach nie ma żadnego fan artu Clovisa? :'(

Clovis LaFay, oczywiście! Sama się sobie dziwię, że mój ukochany mag nie zajął pierwszego miejsca na podium, ale to tylko i wyłącznie przez to, że nie bardzo miałam sposobność sprawdzić jego miłosną stronę, bo Magiczne akta Scotland Yardu skupiały się na zagadkach, a nie na miłościach ;). Co nie zmienia faktu, że od pierwszych stron przepadłam przez tego pana. Nekromanta się znalazł, psia mać! Toż to niezgodne z prawem, tak biedną Q rozkochać w papierowym czarodzieju, bez możliwości spotkania go w realnym świecie :’( A co takiego ma w sobie Clovis? Kurczę, on jest taki cudownie kulturalny i do szpiku kości dobry, że człowiek płacze ze śmiechu jak śledzi jego tok rozumowania, jest niezaprzeczalnym dżentelmenem rodem z wiktoriańskiego Londynu, no a… przyznajcie się Dziewczyny, która nie chciałaby być traktowana jak dama, jak królowa? Tak chociaż przez jeden dzień mieć zawsze otwierane drzwi przed noskiem, podawaną dłoń przy wysiadaniu z samochodu, a ramię służące parasolem gdy na dworze leje jak z cebra? A to wszystko przez pieruńsko inteligentnego bruneta, gotowego godzinami rozmawiać z tobą nie jak z kobietą, a jak z człowiekiem, traktującym cię na równi, wysokim przystojniakiem, który od czasu do czasu lubi sobie uciąć pogawędkę z jakimś od lat nieżyjącym duchem? Ja bym się skitrała ze szczęścia <3


Wisienka na  torcie (babeczce?), a więc…


Aleksander z Jeźdźca miedzianego! O mamuniu, co się działo z moim serduchem, kiedy czytałam tę historię.. jeden wielki kac, jedno wielkie morze łez, jeden wielki zachwyt, a za tym wszystkim stojący jeden, jedyny, niepowtarzalny Aleksander. Nie mam głowy do opiów postaci, ale Aleks był cholernym ciachem. Takim z masą budyniową, wisienkami, galaretką, polewą, biszkoptem, truskawkami, posypką, i nie iem co tam jeszcze w placka wcisnąć mogłą żeby był jeszcze lepszy <3. Cholera, Dziewczyny ja serio mówię, on był… Chrzanić to że śliczny, on był idealny! Okej, czasami porywczy, często zaborczy, ale to jak bardzo kochał Tatianę, to co robił dla niej, to jak ryzykował własne życie w tej przeklętej ruskiej armii… Wierzcie mi, że nie czytając Jeźdźca tracicie coś niesamowitego, tracicie historię łamiącą serce i bohatera, który zasługuje na miano książkowego ciastka jak nikt inny!

No i to by było na tyle ;). Babeczka upieczona, teraz czeka mnie noc pełna miasteczkowych snów :’). 

A! No i nominacje! Kogóż by tu… wiem :D Do upieczenia własnej babeczki nominuję: 


Mam nadzieję, że Tag wam się spodobał, albo że przynajmniej nie posnęliście w trakcie czytania :’) A jakie są wasze książkowe ciasteczka? Piszcie mi w komentarzach, może się skuszę :D

Trzymajcie się ciepło! 
Q.

31 komentarzy:

  1. Aniołek, Aniołkiem - ale te zdjęcia, które tu przedstawiłaś to raczej aniołka nie przedstawiają XD
    No, ale pogardzić bym nie pogardziła - "Córkę dymu i kości" mam ochotę przeczytać od dawna - i może w końcu się przemogę i spotkam tego przystojniaka. Jednak, okładka tej książki jakoś tak... no nie wiem. Niby mi się podoba, a z drugiej strony odrzuca :\

    Awwww *0* Ryshand to mój gość! <3 Kocham!
    No byłby spojler, ale kurna noo <3 Uwielbiam go!

    "która wzgardziłaby widokiem Jamie’go naprawiającego młyn" - hahahah XD Dziwnie się zapowiada, no ale co. Czekaj, jak to było? "Miłość przychodzi w najmniej oczekiwanym momencie"? XD
    KTOŚ: Na co czekasz? Ślęczysz przy tym oknie już tydzień.
    JA: Czekam aż pewien Szkot naprawi młyn.
    KTOŚ: Młyn? Przecież tutaj nie ma żadnego.
    JA: To się rusz i zbuduj. A potem coś zepsuj, żeby Jamie mógł go naprawić.
    XD

    Dżentelmen z wiktoriańskiego Londynu? Gdzie go macie? Zapakować i pod mój adres!

    Oooo! "Jeździec miedziany" przede mną, ale Ci powiem, że doskonale znam jego historię! Nie, to nie żadne wcześniejsze wcielenie XD
    Moja babcia to czytała - a jak coś przeczytamy to zawsze sobie opowiadamy, ale jej się ta książka podobała! Ale była zachwycona! Normalnie mówić nie mogła przestać XD Więc, tak. zgadzam się, że Aleksander to dobra wisienka :'D XD

    Muszę Ci Ula przyznać, że niezła ci ta babeczka wyszła :D Sama bym chętnie schrupała taką :D
    Buziolee <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam nikogo z tych ciastek :p
    Moje ciastka to... Jest ich całkiem sporo, więc chyba zrezygnuje z ich wymieniania, bo i tak kogoś ominę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze, nikogo nie znam, ale na "Dwór cierni i róż" od dłuższego czasu mam ochotę. Aż dziwne, że nie wymieniłaś Jace! Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jace jest Kasiowy :D Coś czuje, że w jej tagu pojawi się pięciokrotnie, więc u mnie sobie go odpuściłam :D

      Usuń
  4. Haha ale masz wyczucie kochana :D we wtorek napisałam już wszystkie moje zaległości w postaci lba, a ty mnie tu tagujesz :D Jest mi jednak niezmiernie miło, na pewno odpowiem :)
    Zapewne w przyszłym tygodniu ponieważ jestem w trakcie czytania Dwór cierni i róż, i o boże jestem tak zaciekawiona postacią Rysh'a jak się tylko da!taki ciąg pytań: Czemu go tak mało? Kim on jest? Co się stanie? Ja już to chce wiedzieć! :D
    A ta twoja wisienka? Jestem tak zaciekawiona, oh kurcze szkoda słów.

    Hahah mało czytam to i słownictwo mam ubogie :D Te zdjęcia <3 oh nie koniec, mam całą listę książęk do przeczytania, tak więc... słodki jest <3

    Świetnie wykonany tag,
    Buziaki :*

    PS. Odkryłam czemu kochasz zmiennokształtnych <3 ponieważ mogą się zamienić w skrzydlate postacie, zgadłam ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, dbam żebyś miała w zanadrzu jakiś fajniutki tag :D
      Rhysa jest malutko, dopiero pod koniec dostaniesz go tak wiesz... full <3 Ale dla mnie to i tak dużo za mało, ale zakończenie sugeruje, że Mass da nam go wincy w drugim tomie <3 Ufff <3
      Moja wisienka jest na prawdę mistrzowska, co potwierdzi każdy, kto czytał Jeźdźca. Serio Olu, nie znam osoby, która po lekturze tej książki byłaby niezadowolona. każdy ci ją poleci, poważnie <3 coś nie-sa-mo-wi-te-go!
      "Mało czytam" - powiedziała blogerka książkowa :') xD
      Ciiii! Bo się wyda xD
      Cmok :**

      Usuń
  5. Jestem obrażona. NIE! Ja mam monstrualnego focha!
    GDZIE JACE, GDZIE JAMIE JA PYTAM, GDZIE!!!
    Nie będzie kilometrowego komentarza, nie gadam z Tobą/ do Ciebie.
    Nie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Paproszki? Serio? xD
    Kurcze, Jamie z obcej ma taką klatę, że ledwo co może się zgarbić xD
    Clovis *.*
    Z całej twojej babeczki znam tylko Clovisa :/
    Nie wiem co napisać :P Wiadomo, że książkowi faceci są idealni, a ja żałuję, że nie ma takich też w prawdziwym życiu, no, ale cóż :(((((((((
    Świetny post :*
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś ci Madziu nie pasuje?? xD
      Hahaha to źle? :D Mi tam taka klata jak najbardziej pasuje (znaczy sie nie mi, ze u mnie. Jakbym miała taką klatę, to bym się pochlastała xDDD)
      Są są, ino szukać trzeba dobrze :D
      Całus ;***

      Usuń
  7. Nie czytałam żadnej z wymienionych przez ciebie książek, jednak czekam aż uda mi się upolować ACOTAR. Dodatkowo zaciekawiłaś mnie tą "Córką dymu i kości", więc na pewno rozejrzę się za nią w najbliższym czasie ^^

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam na wydanie kolejnego tomu <3 I się nie mogę doczekać <3
      A CDiK jest cudowna, tylko nie przeraź się tymi strasznymi okładkami :'( W środku są same cudowności, sprawdzone info :D

      Usuń
  8. Nie znam żadnego z bohaterów, których tutaj wymieniłaś, ale mam nadzieję, że kiedyś uda mi się przeczytać powieści o których wspomniałaś.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Tag bez Clovisa to tag stracony. XD A ja nadal "Dworu cierni i róż" nie przeczytałam, a się przymierzam i książka woła z półki i zachęca, a ja ostatnio zabiegana i na czytanie mniej czasu. ;/ Nominacje fajna sprawa, tylko kurczę, ja w książkach to aż tak ciasteczek nie mam ;c bardziej w filmach, więc nie wiem, czy podołam, by coś wymyślić. No zobaczymy ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NO to raczej, że bez Clovisa tag jest figę warty :D Bierz się za niego, bo lada moment kolejny tom wyjdzie, i kobieto będziesz w ciemnej.... no przekichane będzie! :D
      A to naciągnij nominację i wpleć ciastka z filmów :P Jaki to jest problem? XD

      Usuń
  10. Bardzo ciekawy TAG :) Pierwszy raz się z nim zetknęłam :)
    Niestety nie znam ani jednego bohatera którego wymieniłaś, ale po zdjęciach wnioskuję, że warto sięgnąć po te książki :)

    Buziaczki :*
    http://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Rhys jest powodem mojego szczęścia. Tak, Rhysand ma to coś.
    Pozdrawiam :)
    moonybookishcorner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszego pana nie znam, więc się nie wypowiem....Wierzę na słowo, że jest niesamowity!
    Drugie pana również nie znam (o zgrozo!), ale skoro to przystojniak wykreowany przez Sarę J. Mass to musi być naprawdę nieziemski!
    O MÓJ BOŻE!! JAMIE! Q! Nie cierpię Cię! Gapiłam się przez pięć minut na gif z "Fine", bo to jest po prostu....AWWWWWWWWWWWWWWWWW *.* Teraz będzie mi się śnił po nocach, więc w sumie nie mam być o co zła XD
    Książki nie czytałam, ale przeczytam na 100 procent!!! Serialowy Jamie już skradł moje serce (dzięki Tobie), więc książkowy z pewnością rozwali system! Boże! Sam jest mega przystojniakiem!!! ♥ *.*
    O rany! Mogłabym się założyć, że Clovis będzie na pierwszym miejscu i właśnie w tej chwili straciłabym wszystkie moje pieniądze! Brawo ja! :D Kusisz tym Clovisem coraz bardziej, a ja nie mam kiedy czytać! Muszę poznać w końcu tego inteligentnego bruneta *.*
    Wisienka na torcie, która z opisu faktycznie wydaje się wisienką, a ja go nie znam.......................
    MINUTA CISZY.............................................................................................
    Dobra, nie wiem, kim jest Aleksander, ale muszę go poznać jeszcze w tym życiu ^^

    Ten TAG jest świetny, więc naprawdę cieszę się, że go zrobiłaś :D
    Całuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uno: MUSISZ przeczytać Jeźdźca, to jest tak cudowna książka, ze pół mojego miasta już ryczało nad nim, i każda jedna poleca każdemu (brawo za składnie dla mnie!), i ona łamie serce, a Aleksander jest wyjebany w kosmos, ze się tak... dosadnie wyrażę <333
      Duo: Clovisa też MUSISZ przeczytać xDDD Nie masz wyboru, będę cię nim molestować do skutku :D
      (koniec włoszczyzny)
      TRZY: Ooo! Żałuj że nie znasz (jeszcze?) Jamiego z książki <3 Taki cudowny słodki Szkot, no ze świecą szukać :D I to się tyczy pozostałych, bo w sumie to ta pierwsza trójka ma u mnie wspólne miejsce, nie am nikogo poza podium <3
      Czekam na twój taki Tag :P Miałam cię nominować, ale Amelka już to zrobiła, więc nie chciałam się powtarzać ;')
      Cmok ;**

      Usuń
  13. Ja na pewno bym dopasowała do tych odpowiedzi każdą część Harrego, Ani Shirley i jeszcze książki Stephena Kinga <3
    Tych które się tu pojawiły nie czytałam :D Tak w ogóle to popatrzyłam na Twoje aktualności: 6 postów we wrześniu. A ja? 1! Wstyd! No ale.. matura.. Przygotowania do niej (i do egzaminu zawodowego) zabierają mi wiele czasu i na bloga mi go nie starcza :( Więc z góry przepraszam, że nie ma mnie często u Ciebie. Mam nadzieję, że się nie gniewasz :D
    Pozdrawiam :*! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Egzamin zawodowy? NA jakim jesteś kierunku? :D Ja na organizacji reklamy #uczniowietechnikówłaczmysię xD Ja właśnie z tych 6 postów jestem średnio zadowolona, ale przed wylotem mam urwanie głowy :'( Ale jak na takie warunki, to daję radę chyba :D
      Jenny, a ja dalej Kinga nie ruszyłam :'( A tej z Zielonego Wzgórza nie trawię xD
      Absolutnie się nie gniewam, sama ledwo znajduje czas, żeby do innych pozaglądać :// W październiku ponadrabiam :D
      Buźki ;*

      Usuń
  14. Nie znam ani jednego bohatera, którego tu wymieniłaś, ale po samym opisie jestem w stanie stwierdzić, że mogłabym się zauroczyć (no ewentualnie pokochać całym sercem) w Aleksandrze. "Jeździec miedziany" na mojej liście 'must have'. :D
    Pozdrawiam serdecznie! :*

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam większości postaci, ale te zdjęcia, dobór odpowiedzi do pytań, no i sam tag.. świetne! Teraz mam ochotę sięgnąć w końcu po Obcą czy Jeźdzca miedzianego

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mogę się pochwalić znajomością Twoich ciasteczek, bo z wymienionych panów znam... może jednego. Cóż, lektura ,,Dworu cierni i róż" wciąż przede mną, ale zamierzam zabrać się na nią już we wrześniu. Wśród moich ciasteczek na pewno pojawiłby się Kishan z ,,Klątwy Tygrysa" :D
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z Books of Souls

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam żadnej z tych książek więc nie mogę za bardzo się wypowiedzieć ale napisze za to że planuję przeczytać "Dwór cierni i róż" :)
    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
  18. Clovis LaFay - jak ja go uwielbiam! Tajemniczy, ujmujący i prawdziwy dżentelmen :D Może w kontynuacji "Magicznych akt Scotland Yardu" wątek miłosny zostanie trochę rozwinięty :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu!
Jeśli już tu trafiłeś, to zostaw po sobie ślad ;)
Proszę, najpierw przeczytaj, później skomentuj. Zależy mi na twojej SZCZEREJ opinii. ;)
Zaglądam do każdego, kto pozostawi po sobie trop w postaci komentarza, lub obserwacji ;)